6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 11:4 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سالن پذیرایی در هر خانه جز قسمت های پر رفت و آمد است که طراحی دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که سالن پذیرایی خانه تان شامل جذابیت های بصری خوبی باشد شاید بهتر باشد که از یک طراح داخلی کمک بگیرید و یا در رابطه با طراحی دکوراسیون آن تحقیقات و مطالعات بیشتری انجام دهید. سالن پذیرایی در خانه میزبان مهمان های شما و محلی برای گذران تایم استراحت شما در کنار عزیزانتان می باشد. برای تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی چندین فاکتور وجود دارد که در این مقاله به توضیح درباره ویژگی های 6 مورد از آن ها اشاره می کنیم:

اولین فاکتور: انواع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

شاید بتوان عنوان مهمترین فاکتور در چیدمان دکوراسیون سالن پذیرایی یا همان نشیمن را به مبلمان و میز پذیرایی داد. برای انتخاب مبلمان در ابتدای کار به سبکی که برای طراحی داخلی خانه انتخاب نموده اید توجه کنید تا بر همان اساس مابقی قسمت های خانه را دیزاین کنید. از نکات دیگری که برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و نشیمن مورد توجه است، اندازه و متراژ سالن است. اگر سالن شما بزرگ است می توانید از مبلمان بزرگ تری استفاده کنید و یا در انتخاب رنگ مبل با محدودیت کمتری مواجه هستید. شما می توانید از دو الی چند دست مبلمان در نشیمن های بزرگ استفاده کنید. رنگ هر دست از مبلمان را می توانید به صورت مکمل یا متناسب با هارمونی رنگ ها انتخاب کنید. انتخاب مبلمان و میز های آن برای سالن های پذیرایی کوچک با محدودیت های بیشتری روبرو است. انتخاب رنگ مبلمان باید بیشتر با رنگ های نود و خنثی باشد، اندازه آن کوچک و تعدادش کم باشد. انواع مبلمان شامل مبلمان کلاسیک، مدرن، سلطنتی، چستر، کابریول، شزلون، فوتون، مبل تخوت خواب شو، مبلمان به شکل ال، دو وجهی، نیمکتی و براساس جنس آن مثل چرم و پارچه ای می شود.

دومین فاکتور: فرش و انواع آن در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

یک فاکتور بسیار اثر بخش در زیباتر شدن طراحی داخلی و چیدمان سالن پذیرایی به خصوص برای ایرانی ها، فرش است. فرش ها در طرح، رنگ، جنس و اندازه های مختلف تولید می شود که دست شما را در طراحی دکوراسیون داخلی تا حد زیادی باز می گذارد. فرش ها در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می شوند که مشخصا نوع دستباف آن گران تر و ارزشمند تر از نوع ماشینی است. فرش را نیز براساس سبک انتخابی خانه انتخاب کنید و سعی کنید با توجه به نوع چیدمان از نمونه های شلوغ و طرح دار و یا ساده و بدون طرح استفاده کنید.

فاکتور سوم: میز کنسول در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

برای اینکه زیبایی سالن پذیرایی و نشیمن خانه را چند برابر کنید، می توانید از میز کنسول و آینه در آن استفاده کنید که البته این المان نیز در طرح، رنگ و اندازه های گوناگون طراحی شده است و کار را برای طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن شما راحت تر می کند. با توجه به فاکتور هایی که در نوشته های قبلی همین مقاله ذکر شد، نوع میز کنسول را انتخاب کنید. می تواندی برای زیباتر به نظر آمدن کنسول از گلدان گل، شمع ها و دکوریجات دیگر استفاده کنید. نوع آینه و طراحی آن نیز باید متناسب با کنسول و اندازه سالن پذیرایی باشد.

فاکتور چهارم: دیوار پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

دیوارپوشی که برای سالن پذیرایی انتخاب می شود می تواند کاغذ دیواری یا نقاشی باشد. انتخاب طرح و رنگ هر دیوار پوشی باید متناسب با سبک منتخب برای سالن پذیرایی در طراحی دکوراسیون داخلی و متراژ بنا باشد. انواع طرح و رنگ و همینطور جنس های مختلفی از کاغذ دیواری ها وجود دارد. اگر مبلمان شما طرحدار است، بهتر است کاغذ دیواری طرحی ساده داشته باشد. اگر خانه شما کوچک است از رنگ های خنثی مثل سفید برای رنگ دیوار ها و سقف استفاده کنید تا خانه شما بزرگ تر به نظر بیاید.

فاکتور پنجم: کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

کفپوش ها به لحاظ تنوع در جنس به نسبت دیوار پوش ها بیشتر هستند. طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی خانه شماست که مشخص می کند چه نوع کفپوشی برای نشیمن مناسب تر است. کفپوش ها دارای انواع پارکت، سرامیکی، سنگ، موزائیک، لمینت و انواع دیگر هستند. البته کفپوش های موزائیکی کاربرد خیلی کمتری نسبت به گذشته دارند چرا که مصالح جدید تری مثل انواع پارکت و لمینت در بازار عرضه شده اند. با این حال طراحان داخلی بهتر از همه می توانند انواع این کفپوش ها را در دکوراسیون ها مختف استفاده کنند.

فاکتور ششم: اکسسوری و دکوری های زیبا برای طراحی دکوراسیون داخلی

مرحله آخر در طراحی داخلی سالن پذیرایی و یا نشیمن منزل استفاده از اکسسوری ها و دکوری ها است. دکوری ها می تواند شامل قاب عکس، تابلو های نقاشی، مجسمه ها، آینه، گلدان و گل و گیاه طبیعی یا مصنوعی، انواع رومیزی ها، ظروف دکوری، شمعدان و هزاران وسیله دیگر باشد. انتخاب هر نوع از این وسایل باید مطابق طراحی دکوراسیون داخلی و سبک مورد نظر شما در دیزاین منزل باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به طور کلی

هر خانه ای پس از اینکه ساخته می شود و برای زندگی و سکونت آماده می شود، نیاز به پیاده سازی طراحی دکوراسیون داخلی دارد تا زیبایی های آن بیشتر به نظر بیاید.  برای انجام این کار هم می توانید از شرکت ها یا طراحان معروف کمک بخواهید و هم خودتان با کمی مطالعه می توانید تا حد زیادی از طراحی را انجام دهید.

6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 17
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 693
:: بازدید سال : 707
:: بازدید کلی : 2624